ТОП-події в світовому автопромі за 2023 рік

Нaдзвичaйнo склaдний в усіx сeнсax 2023 рік дoбігaє фінішу. Нeмaлo цікaвиx пoдій відбулoся, їx нe мoжнa рaнжирувaти зa знaчимістю чи xрoнoлoгією, aджe дeякі мaють тривaлий в чaсі xaрaктeр.

З мoмeнту пoяви aвтoмoбіля нікoли щe нe булo тaкoгo вeликoгo рoзриву між гaлуззю тa ширшим нoвинним пoрядкoм дeнним, і нікoли щe aвтoмoбіль нe зaймaв тaкoгo цeнтрaльнoгo місця в пoпулярнoму дискурсі, нe кaжучи вжe прo пoлітику нa нaціoнaльнoму тa глoбaльнoму рівняx.

В нaстільки турбулeнтнoму, тa місцями здичaвілoму, світі ми вжe дaвнo зaбули прo Covid, призвичaїлись дo eлeктрoмoбілів тa пeрeoсмислюємo цінність трaнспoрту, oсoбливo в Укрaїні. Aлe в цьoму мaтeріaлі скoнцeнтруємoсь нa вaжливиx світoвиx пoдіяx, дe пaнує відчуття oптимізму в aвтoмoбільній індустрії нa шляxу дo 2024 рoку. Aджe цeй рік, бeзсумнівнo, увійдe в підручники істoрії як рік трaнсфoрмaції в aвтoмoбілeбудувaнні.

Oстaтoчнa пeрeмoгa єдинoгo північнo-aмeрикaнськoгo стaндaрту зaряднoї мeрeжі NACS

Пeрexід нa єдиний зaрядний стaндaрт — пeрeмoгa нe лишe интересах влaсників Tesla, aлe в (видах всіx спoживaчів. Більшість кoмпaнії oгoлoсили прo підтримку Північнoaмeрикaнськoгo стaндaрту зaрядки (NACS).

У свoєму пoвідoмлeнні кoмпaнія Tesla підкрeслилa пeрeвaги рoз\’єму NACS пoрівнянo з іншими типaми рoз\’ємів. Зa слoвaми представників Tesla, роз\’єм NACS — «найперевіреніший у Північній Америці, що забезпечує зарядку змінним струмом і зарядку постійним струмом потужністю после 1 МВт в одному тонкому корпусі. Він далеко не має рухомих частин, удвічі менший из-за розміром і вдвічі потужніший, ніж роз\’єми CCS».

Початок виробництва Tesla Cybertruck, який змінює автопром

Получи и распишись довгоочікуванній презентації серійного пікапу власного виробництва Ілон Маск сказав, що для того Cybertruck вони створили та впровадили в серійне виробництво унікальний сплав металу, який раніше ніколи маловыгодный використовувався в автомобільній промисловості. Він настільки жорсткий, що може витримати кулі 45-го калібру (получи и распишись презентаційному відео Cybertruck просто-напросто розстріляли з автомату!), а кутова жорсткість кузова получи и распишись скручування у пікапа більша, ніж у суперкару McLaren P1!

Можна говорити, що Маск питать) любовь к кому хайп та шокувати публіку яскравими фокусами, але йому вдається дивувати навіть експертів індустрії. Зовнішність Cybertruck похвалив всесвітньо-відомий конструктор Джорджетто Джуджаро, який в молодості мав схожі смаки і навіть створював из-за формою щось подібне, в тому числі легендарний DeLorean DMC12.

Революційність пікапу Ілона безвыгодный лише в ретро-футуристичному екстер\’єрі, а й в конструкції: він запровадив в серійне виробництво 48-вольтову систему, відмовився від рамної конструкції, має зовнішній екзоскелет з надміцної «нержавійки» власного виробництва тощо. При помощи Tesla Cybertruck в Європі навіть переглянули норми сертифікації, які забороняли його продаж вследствие занадто гострі грані кузова, але від цього обмеження відмовились, пославшись получи и распишись її застарілість.

Страйк працівників автопромисловості в США, як спроба зупинити поширення електромобілів

З 15 вересня у США тривав безпрецедентний страйк робітників автопрому. Американська профспілка United Auto Workers (UAW) оголосила оборона неї, а загалом страйк розширився сверху 38 автозаводів! Робітники вимагали значного підвищення зарплат, нових пільг та скорочення робочого тижня. Але підтекст цього страйку — незадоволення курсом получи електромобільність, що призведе раньше скорочення виробництв.

Протестувальники вимагали підвищення зарплатні і врешті домоглися свого, але якою ціною. Фінансовий руководитель Ford Евгений Лоулер заявив, що угодье з профспілками, згідно з якою протягом наступних чотирьох з половиною років працівникам Ford виплачуватимуть надбавки поперед 25%, коштувала дуже задорого. Прямий збиток у Ford оцінюють у $1,3 млрд і после цей минута підприємства без- випустили 80 000 автомобілів.

Удовлетворение зі Stellantis відповідає шаблону, встановленому UAW та Ford, та передбачає загальне підвищення заробітної плати більш ніж для 33% з урахуванням складних коефіцієнтів та вартості життя. Контракти почнуть діяти з початкового підвищення бери 11%.

Stellantis також збереже двуха підприємства, які перебували під загрозою закриття — сочетание з виробництва двигунів у Трентоні, северная дакота Мічиган, та складальний заводик в Толедо, южная каролина Огайо, сказав Бойєр. Загалом автовиробник виділив 19 мільярдів доларів возьми нові інвестиції в американські підприємства та створення 5 000 робочих місць после, де раніше планувалося скоротити 5 000 робочих місць.

Загалом всі автогіганти пішли сверху поступки страйкарям, і ці угоди принесли робітникам рекордне підвищення заробітної плати получай 25% из-за чотири з половиною роки дії контракту та дозволили компаніям перезапустити свої конвеєри. Відстоювати свої власть — корисно.

Вихід електромобілів получай перші місця продажу в багатьох країнах світу, в тому числі і в Україні

Ідея володіння автомобілем дійсно стала досяжною перспективою на мільйонів з появою доступних моделей. І сродни, що це може статися знову.

Оскільки електрифікація є дуже дорогою грою, перша хвиля серійних електромобілів була непропорційно перекошена в бік преміум-класу, і досі мало-: неграмотный було жодного прийнятного варіанту з цінником нижче $25 тисяч. Сьогодні вже багато виробників в змозі змінити цю тенденцію, і це вже відбувається, що ми й спостерігаємо.

Навіть в Україні часів війни з росією, в загальні лідери вийшов без- такий вже й народний Volkswagen ID.4. Але його привабливе співвідношення ціни, якості, розмірів та електромобільності з гідним запасом пошевеливайся, манить десятки тисяч охочих.

І це лише початок! Volkswagen працює по-над бюджетним ID, Renault представила електричну версію Mk1 Twingo, Opel-Vauxhall також натякнув получай плани щодо нового міського автомобіля, який если побудований держи базі Corsa. І хоча Dacia ще маловыгодный встановила ціну получи и распишись свій майбутній електричний Sandero, використання шасі Renault і потенційно дешевих та ефективних натрій-іонних батарей може зробити його таким но доступним, як і бензинову манекенщица.

Електромобільність вже безлюдный (=малолюдный) видається недоступною.

BYD випереджає Tesla в лідерстві серед виробників електромобілів

Tesla може втратити звання лідера в сегменті електромобілів. Получай п\’яти американській компанії наступає китайський BYD: по (по грибы) підсумками третього кварталу автовиробнику з КНР без- вистачило кількох тисяч машин, щоб випередити Tesla в продажах. Як повідомляє Insideevs, Tesla завершила гетто з результатом 435 059 відвантажених електрокарів, BYD реалізував 431 603 машини. По сию пору вирішить четвертий гетто — якщо зростання продажів Tesla сповільниться, новим лідером сегмента стане BYD.

Tesla у третьому кварталі збільшила продажі получай 27%, проте минуя модернізацію заводів ларго виробництва дещо сповільнився. BYD прозвітував оборона зростання реалізації держи 67%. Объединение Volkswagen Group, третій вслед за обсягами продажу електромобілів, показав ответ в 209 394 привереды, що відповідає зростанню сверху 41%.

Лідерство BYD в ринку електромобілів лише питання часу, адже вона агресивно захоплюю ринки багатьма моделями. Причому, досить високої якості. А новітні моделі бюджетного сегменту, вартість яких в Китаї ледь перевищує $10 тисяч, невыгодный лишить конкурентам жодного шансу. Особливо таким інноваційним, як Tesla. Ілон Маск нещодавно навіть приблизні дати виходу держи ринок бюджетної моделі ради $25 тисяч отнюдь не зміг озвучити. А BYD Dolphin вслед $19 200 можна вже замовити навіть в Україні.

Європейські автовиробники намагаються протистояти китайським електромобілям бери законодавчому рівні. Генеральний заправила Stellantis Карлос Таварес хотів, щоб ЄС запровадив тарифи бери автомобілі китайського виробництва, щоб мало-: неграмотный дати європейським фірмам втратити позиції получай користь новачків, таких як BYD, MG, Nio та багатьох інших.

Цього року його колега з Renault Group Свет Де Мео, який дотримується більш капіталістичної думки, що китайські коньяк заслуговують возьми гідну конкуренцію держи європейському ринку, а компанії, подібні предварительно його власної, можуть багато чому навчитися з їхнього підходу по завоювання частки ринку.

Заколупка полягає в тому, що в міру того, як європейська автомобільна промисловість стає получи и распишись ноги після пандемії Covid і кризи напівпровідників, а також в умовах величезної геополітичної невизначеності, її брендам приходиться боротися з китайськими конкурентами, які користуються перевагами державних субсидій, дешевих виробничих витрат і стабільних місцевих ланцюжків поставок.

Втім, схожа ситуація була в 1960-х, а потім в 1990-х роках, если приходили потужні японські та корейські коньяк відповідно. Вони отримали своє місце під сонцем, але наразі всі неєвропейські коньяк загалом в Європі мають лише 25% ринку. Из-за словами Луки Дескать Мео, «немає жодної причини, чому ми отнюдь не повинні дозволити людям, які роблять хороші речі в (видах європейського споживача, вийти получай ринок».

Світовий автопром вийшов з дефіциту мікрочіпів

Згідно зі звітом JPMorgan Chase&Co. Research, дефіцит мікросхем в автомобільній промисловості майже завершився. Хоча деякі типи мікросхем до сих пор ще матимуть труднощі з постачанням у 2023 і 2024 роках. Тим без- менше, збільшення потужностей з виробництва напівпровідників і сировини з 2022 року суттєво виправило ситуацію.

«Ми наближаємося поперед кінця кризи пропозиції після того, як у другій половині 2022 року з\’явилося більше напівпровідникових потужностей», — сказав Сандіп Дешпанде, керівник відділу європейських технологій JP Morgan.

Кінець дефіциту поставок — це хороша урожай для основних автомобільних постачальників. Коль пропозиція сировини почне відповідати попиту, неодмінно відбудеться зростання світового автомобільного виробництва.

Штучний інтелект інтегрується в системи автомобіля

Автомобілі ще ніколи невыгодный були такими розумними, як одним пыхом. Але це лише початок. Одним словом 2023 року визнали Chat GPT та спорідненні, що описують штучний інтелект (ШІ), який аминь глибше проникає в наше життя. Та до сих пор глибше інтегрується в наші автомобілі.

Особливо це стає помітним в електромобілях, всі системи якого ежеминутно зав\’язані в єдиному «командному центрі», що більш специфически машинам Tesla. Саме тому вони можуть демонструвати ціле світлопредставлення, розмахуючи дверями наче крилами під музику. Але це по сей день ще дитячі забавки, допоки автомобіль вслед за вас приставки не- вирішуватиме, яким маршрутом вы краще раздражить до роботи чи магазину.

Розвиток штучного інтелекту напряму пов\’язаний з прогресом в плані автономного керування, який стримується правовими нормами законодавства більшості країн світу. Тому ШІ проникає в автомобілі минуя розважальні системи, навігацію, корисні додатки та системи допомоги водію.

І світанок автомобільних AI-асистентів стає полно яскравішим. Цього року сверху виставці CES компанія BMW представила свою програму Digital Emotional Experience, інакше відому як «компаньйон» зі штучним інтелектом получи ім\’я DEE, який також виявився антропоморфним тезкою концепт-кара i Vision Dee. У березні з\’явилися повідомлення насчет те, що General Motors розглядає можливість використання ChatGPT від OpenAI в (видах віртуального асистента, а в серпні — для те, що GM використовує інструменти Google, такі як Dialogflow, во (избежание обробки деяких запитів OnStar. Volvo почала використовувати ChatGPT положение автомобілем, працюючи з Meta надо інтеграцією в WhatsApp, щоб допомогти покупцям дізнатися относительно новий EX30; це сталося чрез два роки після того, як Toyota встановила АІ-асистента возьми ім\’я Joya в мінівен Sienna, щоб допомогти власникам дізнатися насчет їхні нові автомобілі. А нещодавно ми дізналися, що TomTom і Microsoft об\’єднують зусилля в галузі ШІ.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.